Kvalitets-is smelter forbrugernes hjerter

Hvad er mere lækkert end en portion dejlig flødeis efter aftensmaden? Det skulle da lige være, hvis isen rent faktisk indeholder rigtig fløde og ikke mystiske ingredienser som kokosolie, tilsætningsstoffer og farvestof, der desværre gemmer sig i mange literis i køledisken.
Læs mere

Danskerne vil gerne betale ekstra for god kvalitet, men produktets smag skal naturligvis leve op til prisen.

Premier Is har hjemme i Thisted og er et af de ældste danske ismejerier. Sidste år lancerede virksomheden den økologiske produktlinje Mejerigaarden, der er baseret på fløde fra Thise Mejeri. Isen kommer i fire varianter, der er tilsmagt med naturlige ingredienser som danske jordbær, lækker chokolade og bourbon vanilje høstet på Madagaskar. Jordbærflødeisen blev sidste år kåret til Danmarks bedste, så Premier Is har virkelig ramt plet med deres økologiske sortiment.

 

Kæmpe sampling-kampagne

Promoters var med til at markedsføre Premier Is’ nyeste skud på stammen sidste år og var ude i ikke mindre end 350 butikker i løbet af året. Danskere i alle aldersgrupper var vilde med isen, og på trods af det dårlige sommervejr, blev isen revet væk, da Promoters i sommermånederne var rundt i Danmark og uddele smagsprøver. På 200 af opgaverne blev Mejerigaarden promoveret af et særligt Promoters-hold, der bestod af 12 udvalgte promotere, der var oplært intensivt af Premier Is, så de kunne svare på alle forbrugernes spørgsmål om de forskellige varianter.

Premier Is ønsker at fastholde kundernes store interesse for Mejerigaarden, og derfor er Promoters denne påskelørdag ude i Bilka-forretninger for at markedsføre de lækre is. Alle promoterne er inden kampagnen certificeret i Mejerigaardens varianter, og de har derfor et indgående kendskab til produkterne. Demostanden står i denne kampagne naturligvis i forlængelse af fryserne, da promoterne hele tiden skal have mulighed for at tage den rette mængde is frem, så smagsprøverne ikke smelter, inden de når de lækkersultne forbrugere.

 

Smagen overbeviser forbrugerne

Erfaringer fra sidste års kampagner betyder, at butikkerne bestiller ekstra partier af isen hjem, da forbrugerne gerne køber en liter eller to, når de først har smagt den. Mejerigaarden koster lidt mere end Premier Is’ andre produkter, men forbrugerne vil gerne betale lidt mere for god kvalitet. Man kan smage den gode fløde og de friske ingredienser, og smagen overbeviser kunderne om, at de roligt kan vælge den is i køledisken.

Promoters kampagne giver forbrugerne en god grund til at vælge netop den is frem for en anden, når de skal købe en lækker dessert med hjem. Premier Is’ salg er boostet markant siden lanceringen af Mejerigaarden sidste år, og virksomheden bliver med Promoters’ hjælp ved med at presse på og være synlig for forbrugerne.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Key Account Manager, Maja Fabricius Fogel, tlf. 22 20 89 14 eller maja@promoters.dk.