Gammel Dansk genopstår med to nye varianter

Gammel Dansk skal igen være den foretrukne ”lille skarpe” på herreturen, og når fisketuren skal sættes i gang en tidlig morgenstund. Det skal lykkes ved hjælp af en omfattende in-store kampagne i samarbejde med Promoters.
Læs mere

Den store udfordring

Gammel Dansk har lanceret det nye produkt Gammel Dansk Halvbitter, som Promoters skal hjælpe med at få ned i indkøbskurvene. I 2014 lancerede de ligeledes nyfortolkningen Gammel Dansk Shot, som Promoters også var en del af og fortsæt hjælper med at promovere. Produkterne er to forskellige bud på en nyfortolkning af den klassiske smag, som skal gøre Gammel Dansk moderne igen. Gammel Dansk Halvbitter har fået et tvist af honning og lakrids, som gør den til en mere blid og behagelig udgave af klassikeren. Gammel Dansk Shot derimod er en stærkere version, som er tiltænkt som et shot, der ikke skal ligge i munden for længe. Den har nemlig fået smagen af lakrids og chili, og kan derfor godt brænde lidt i halsen, hvis den får lov til at dvæle for længe. Dog er den grundet lakridsen mindre bitter end den velkendte Gammel Dansk. Det er derfor Promoters’ opgave at overbevise forbrugerne om, at de godt kan smage, selvom de måtte væmmes ved tanken om den velkendte bitre smag af Gammel Dansk.

Dét er lige netop her, Gammel Dansk har en udfordring, som Promoters’ indsats skal hjælpe dem med at komme udover. Mange forbrugere tager nemlig et langt skridt i den modsatte retning, når de hører navnet, Gammel Dansk. Vi skal derfor forsøge at vende forbrugernes associationer med brandet til noget positivt. Det skal opnås, ved at give dem en positiv oplevelse med Gammel Dansk gennem et positivt personligt møde med promoteren og ikke mindst ved at få forbrugerne til at opleve den overraskende behagelige smag i de to nye varianter.

 

En flaske under armen og så afsted på herretur

For blot få år siden var Gammel Dansk en selvskreven kompagnon ved diverse herreture, i jagthytten eller i fiskerjollen. En lille skarp Gammel Dansk til at starte morgenen på var et givent element ved ethvert festligt arrangement med deltagere af det mandlige køn. Det er nemlig netop primært mænd, der tiltales af produktet. Derfor er det også denne gruppe, som kampagnen målrettes efter.

Vi vil forsøge at genopleve de gamle traditioner forbundet med Gammel Dansk, så det igen bliver obligatorisk med en flaske under armen på den årlige herretur. I samtalen med forbrugeren er det promoterens fornemmeste opgave, at lede forbrugerens tanker hen på sådanne situationer. Der spørges ind til forbrugerens weekendaktiviteter og deres foretrukne ”lille skarpe” til at starte en festlig morgenstund med, så der skabes associationer mellem produkterne og sådanne situationer.

 

Til kamp mod fordommene

Kampagnen startede i april og løber frem til juli måned, hvor vi samlet skal eksekvere knap 100 demoaktiviteter. Aktiviteterne finder sted i diverse supermarkeder, hvor forbrugeren inviteres til at smage de to nye Gammel Dansk. Promoteren er særligt opsøgende, for at undgå at forbrugerne går en stor bue udenom demostanden allerede ved synet af den velkendte Gammel Dansk flaske. Det er nødvendigt at vække forbrugerens interesse ved at fortælle om de nye varianters spændende smage og understrege, at bitterheden fra originalen er sænket betydeligt.

Gammel Dansk skal nydes under åben himmel i den frie natur, og den SKAL kradse lidt. Sådan siger Gammel Dansk det selv. Men først skal vi have forbrugerne hen til demostanden for at smage de nye varianter og få en hyggelig snak, så vi får vendt forbrugernes opfattelse af produktet. Forhåbentligt ryger der efterfølgende en flaske med i indkøbskurven og med under armen ud i den friske luft! SKÅL!

 

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Key Account Manager, Maja Fabricius Fogel, tlf. 22 20 89 14 eller maja@promoters.dk.