Forbrugernes skal have øjnene op for Got2b og Live’s brede sortiment.

Promoters har hjulpet Schwarzkopf med at øge forbrugernes kendskab til den legefulde, lækre hårproduktserie ”Got2b” og sprayfarveserien ”Live”.
Læs mere

Forestil dig, at du slentrer ned ad supermarkedets lange gang. Du mødes af de sædvanlige tilbud på midtergangen, men går troligt videre efter varerne på indkøbssedlen, indtil du pludseligt bliver mødt af et energisk, imødekommende ”HEJ!”. Midt på indkøbsgangen står en smilende ung kvinde med en miniatureudgave af en frisørsalon, og med ét er indkøbsturen lidt anderledes end den plejer at være.

 

Hårstylist for én dag

I uge 18 besøgte vi samtlige Bilka-butikker i Danmark, hvor promoteren for en dag var forvandlet til hårekspert og brandambassadør for Schwarzkopfs serier Got2b og Live. I Bilka-butikken var en lille station med styling-stol opstillet, hvor promoteren kunne teste produkter og vejlede interesserede forbrugere. Hver promoter var grundigt briefet forud for opgaven og havde således kendskab til produkternes forskellige funktioner, så forbrugerne kunne få kompetent rådgivning.

Det primære formål med demoaktiviteten var at åbne forbrugernes øjne for Got2b’s brede sortiment. Produkterne spænder nemlig særlig bredt, og der er derfor et produkt til enhver hårtype og ikke mindst til enhver hårkrise.

Det var promoterens fornemmeste opgave at finde det perfekte produkt til den enkelte kunde. Got2b har nemlig et produkt for enhver, om det er krøllet, kruset glat eller bare helt umuligt hår! Derfor spørges der ind til, om forbrugeren måtte have nogle konkrete udfordringer med deres hår eller særlige ønsker til deres stylingsprodukt. Samtidig er promoteren opmærksom på at observere forbrugerens hårtype, så hun allerede fra start kan anbefale relevante produkter.

Den tilpassede kommunikationen bevirker, at samtalen mellem promoteren og forbrugeren bliver mere personlig og målrettet til den enkeltes behov. Promoteren kan således lettere finde frem til relevante produkter for den enkelte forbruger og øge chancerne for et afsluttende salg.

Formålet med aktiviteten var nemlig samtidigt at øge salget af Got2b og lives produkter og overbevise forbrugerne om at tage et af produkterne med i kurven med det samme. Med den grundige vejledning fra promoteren, er der gode chancer for, at Got2b kan få en fast plads i toiletskabet fremover.

 

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT:  Key Account Manager, Morten Dueholmen, tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.