Erfaringen driver succesen i ny Bacardi Cuatro kampagne

Bacardi har lanceret en ny Premium rom kaldet Bacardi Anejo Cuatro, som Promoters breder kenskabet til i omfattende in-store kampagne.
Læs mere

Den nye rom byder forbrugeren på en ny sofistikeret, kompleks side af rom, som stadig er blød og let drikkelig. Som navnet antyder, er Bacardi Cuatro lagret i minimum 4 år. Lagringen finder sted på egetræsfade under den caribiske sol.

De fleste rom typisk er fremstillet efter soleraprincippet, hvor rommen er en sammenblanding af rom, der har været lagret optil et vist antal år og derfor også indeholder mindre lagret rom. Bacardi Anejo Cuatro derimod fremstillet efter en ganske anderledes metode. Al rommen i flasken, er nemlig lagret i minimum 4 år. Rommen består altså af rom, der er lagret mellem 4 og 6 år uden aftapning eller påfyldningen af fadene i løbet af lagringen.

Metoden tillader hvert fad at udvikle sin egen smagsprofil, unikke duft og smag, som Bacardis maestro del rum til slut blander sammen i perfekt balance for at opnå den komplekse smag i Bacardi Anejo Cuatro. Denne proces tilfører kompleksiteten og balancen, som kendetegner Bacardi Cuatro.

Promoters skal i løbet af tre uger øge forbrugernes kendskab til rommen ved selvfølgelig at byde på en lækker lille drink, mens de handler. Aktiviteterne finder sted i diverse supermarkeder i det danske land og omfatter i alt 60 lokationer.

Demoaktiviteten skal demonstrere anvendeligheden i rommen og selvfølgelig den afrundede komplekse smag for forbrugeren. Rommen serveres derfor i drinken Cuatro Highball, hvor rommen blandes med Fever Tree Gingerale, rigeligt med isterninger og et tvist af lime. Denne drink tillader rommens karakter at træde frem, men drinken stadig er læskende og frisk.

For samtidigt at demonstrere alsidigheden i rommen gives forbrugeren en folder med forskellige drinks opskrifter, hvori Bacardi Cuatro er velegnede. Rommen er nemlig perfekt at bruge i alverdens lækre romcocktails og passer derfor til mange forskellige lejligheder.

Anvendeligheden og alsidigheden bruges i høj grad som et salgsargument, når promoteren taler med forbrugeren. Aktiviteten er nemlig også rettet imod at øge salget af Bacardi Cuatro under demoaktiviteten og ikke mindst efterfølgende.

 

Erfaringen gavner

Promoters har løbende været en del af Barcardis kampagner siden 2009, hvor det første samarbejde så dagens lys. Siden har Promoters repræsenteret en bred vifte af Bacardis portefølje af produkter gennem årene.

Promoters har stor erfaring med planlægning såvel som eksekvering af spiritus demo-kampagner. Det betyder, at vi allerede ved, hvad der har effekt, og præcis hvad der skal til, for at det bliver til en succes. Erfaringen stammer fra mange års samarbejde med diverse spiritus brands og ikke mindst fra det tætte samarbejde med Bacardi.

Promoters har en bred vifte af spiritus brands i repertoiret og ved derfor, hvordan man bedst når ud til de respektive forbrugergrupper. Derudover betyder det også, at promoterne hurtigt får erfaring med at håndtere alkohol demoaktiviteter med alt hvad det indebærer. Den mangeårige erfaring medfører, at processen forløber gnidningsfrit og at udfordringer kan håndteres og endda forudses på forhånd. Dette giver kunden en bekymringsfri og ukompliceret oplevelse, som kræver en minimal indsats fra deres side.

Hvert enkelt brand har sit eget image og sit eget specifikke formål og målgruppe, der skal inkorporeres i kampagnens opbygning. Dette skal samtidig viderekommunikeres til promoteren, således at det kan blive formidlet videre til forbrugeren gennem kampagnen. Derfor skræddersyes hver eneste kampagne hos Promoters til at styrke det enkelte brand. Hvis den samme generiske skabelon anvendes i demokampagner for de mange forskellige spiritus brands, vil effekten falme. Forbrugeren i dag køber ikke blot forbrugsvarer, men snare brandets individuelle image og personlighed, og derfor skal dette fremhæves og kommunikeres fra a til z i kampagnen. Det gælder derfor alt lige fra promoterens påklædning og udstråling, hvor demoerne finder sted til designet af flycasens udsmykning. Noget vi har specialiseret os i at have et skarpt øje for.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Key Account Manager, Maja Fabricius Fogel, tlf. 22 20 89 14 eller maja@promoters.dk.