De fleste forbrugere er allerede stødt på den engelske og mere end 150 årige virksomhed, John West. Henover sommeren lancerede virksomheden yderligere tre nye smagsvarianter og det var et professionelt Promoters-team, der introducerede forbrugerne til de nye John West-Infusions tun-varianter.
Hovedmålgruppen var den 16-36 årige-forbruger, et segment som er særligt optaget af klima og miljø. Det var derfor, udover selve smagsprøven, særligt vigtigt for vores promotere at videreformidle virksomhedens klare CSR-profil. John West har nemlig som mål, at 75% af deres fisk skal være bæredygtigt fanget inden år 2020. Enten ved at fisken er MSC-certificeret, eller ved at fisken kommer fra et FiskeriforbedringsProjekt (FIP) på vej mod MSC- certificering. Målet er i 2017 nået for Danmark. Faktisk er John West i Danmark tæt på at opnå 100% bæredygtighed i samarbejde med WWF.
Dialogen var derfor særlig vigtig i mødet med forbrugeren. Derudover imødekommer de tre nye produkter den stigende efterspørgsel efter convenience-produkter, idet produkterne kan indgå uden tilberedning i bl.a. pasta og salat. Vores promotere var derfor væbnet med et væld af salgsargumenter i mødet med de mange forbrugere.
VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Key Account Manager, Maja Fabricius Fogel, tlf. 22 20 89 14 eller maja@promoters.dk.