Krystalklar lyd til hele Norden

Om det er på et travlt kontor, ved en vigtig trådløs samtale i bilen eller efter fem kilometer på løbebåndet, skal lyden i dine høretelefoner være krystalklar. Jabra, der en en dansk virksomhed under GN-gruppen, producerer lydløsninger af den bedste kvalitet til både arbejde og fritid. Jabra og Promoters samarbejdede sidste år om at udbrede kendskabet til Jabras høretelefoner i Norden og booste salget frem mod jul.
Læs mere

For at øge kendskabet til Jabra, og sørge for at der under juletræerne i Danmark, Sverige, Norge og Finland ville ligge en masse Jabra-produkter, planlagde og eksekverede Promoters i november og december 2017 en stor in-store kampagne i 25 Elgiganten-butikker spredt ud over hele Norden.

Massiv eksponering af Jabra

Forbrugerne i de nordiske lande kunne fra slutningen af november og frem mod juleaften møde vores professionelle og udadvendte promotere, når forbrugerne var på julegave-shopping i Elgiganten. Startskudet til kampagnen var Black Friday, der i hele Norden har fået fodfæste som en af årets største handelsdage. Promoters var til stede i alle Elgiganten-butikkerne to gange om ugen i perioden, så vi kunne sørge for massiv eksponering af Jabras brand.

Promoters er specialiseret i at markedsføre elektronikprodukter, og vores promotere er uddannede til at være proaktive og gå i dialog med forbrugerne. Jabra designer og producerer blandt andet støjdæmpende høretelefoner til kontorlivet og behagelige headsets til den aktive sportsudøver. Derfor var det vigtigt, at vores promotere hurtigt kunne afdække, hvilken type forbruger de stod overfor, så de gik i dialog om det relevante Jabra-produkt. De udvalgte promotere til denne opgave havde stærke salgskompetencer, da en samtale med en interesseret forbruger gerne skulle ende med, at personen puttede et Jabra-produkt under armen.

Certificerede promotere

Alle vores promotere er uddannede ved Promoters Academy og opnår derudover en specifik certificering, inden de sendes ud på en konkret opgave. Det er vigtigt for Promoters, at vi kan levere et produkt, som gør vores kunder trygge. Certificeringen sker online, hvor Promoters fra projekt til projekt udvikler et unikt spørgeskema, som de udvalgte promotere skal svare korrekt på.

Ved samarbejdet med Jabra fik promoterne fra Danmark, Norge, Sverige og Finland yderligere kendskab til høretelefonernes tekniske specifikationer ved en træningssession på Promoters’ kontor i København, så de kunne rådgive forbrugerne og svare på spørgsmål. Promoterne fra vores nabolande deltog via en Skype-forbindelse.

En nordisk kampagne stiller store krav til koordinering og kommunikation mellem landene. Promoters har faste samarbejdspartnere i Norden, der udfører de praktiske opgaver, mens al planlægning sker på vores kontorer i Danmark. Promoters har erfaringen og ressourcerne til at planlægge og eksekvere en succesfuld nordisk kampagne, der fanger forbrugernes opmærksomhed og skaber synlige resultater.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Maja Fabricius Fogel, tlf. 22 20 89 14 eller maja@promoters.dk.