Promoters skabte synlighed og salg for HTC

Læs mere

Mobilmarkedet har længe været præget af stor konkurrence, og det er afgørende for producenterne at være synlige. HTC er en af markedets absolutte trendsættere, og de har store ambitioner for deres nyeste skud på stammen, HTC One. For at få markedsført nyheden, har HTC valgt at sponsorere en af verdens mest prestigefyldte fodboldturneringer, Champions League, og her i Danmark har de valgt at øge synlighed og salg med levende markedsføring fra Promoters.

Hos HTC er der stor tilfredshed med kampagnen. Harald Horsberg, som er Nordic Retail Manager hos HTC, udtaler om samarbejdet med Promoters, at det har været en meget positiv oplevelse. Han fortsætter: “Det hele fungerede rigtig fint, og Promoters klarede at få kampagnen på benene uden at tabe noget på gulvet, selvom der var meget kort tid til træning af promoterne.” Harald fremhæver også, at den øgede synlighed af promotere i butikkerne gjorde det nemmere for butikkernes øvrige personale at dreje samtalerne med kunderne over på HTC, hvilket løftede salget yderligere.

Specialtrænede promotere med fokus på salg

For at blive udtaget til opgaven med den levende markedsføring af HTC One, har vi som altid stillet høje krav til vores promotere. Vi udvalgte et hold af promotere med Promoters Adademy 2-certificering og stor erfaring inden for salg af tekniske produkter, og de kom igennem en intensiv produkttræning, inden de blev sendt ud på opgave. Træningen indeholdt masser af information om HTC One, samt øvrige modeller på markedet, for at promoterne kunne besvare spørgsmål om forskelle og ligheder på produkterne.