Promoters fik Stimorol Cool Candy ud til de rejsende

Promoters har samarbejdet med Stimorol i forbindelse med lanceringen af Stimorols nye variant, Cool Candy.
Læs mere

Promoters har samarbejdet med Stimorol i forbindelse med lanceringen af Stimorols nye variant, Cool Candy. Ikke et tyggegummi, som Stimorol ellers er kendt for, men i stedet et sukkerfrit bolche i tre friske smagsvarianter: Watermelon, Lime og Fresh Wave.

Promoters og Stimorol indtog sammen Århus og København, hvor der over to dage på hver lokation blev samplet smagsprøver på det nye produkt, Cool Candy. Samplingerne fandt sted på Århus banegård og Københavns hovedbanegård.

 

Simpelt produkt

På banegårde er de forbipasserende forbrugere på farten, på vej et andet sted hen, og har derfor ikke tid til at stoppe op for en længere dialog om fordele og specifikationer ved produktet. Det er derfor heller ikke hensigten med denne type sampling aktivitet. Her er det primære at nå ud til så mange forbrugere som muligt, og at de alle skal se og høre brandnavnet, når de modtager samplingsproduktet. Promoterne skal møde forbrugerne med glæde og energi, så de får et smil med sig sammen med deres Cool Candy og går opløftet og gladere videre på deres færden. Denne gode oplevelse vil smitte af på oplevelsen af produktet og på opfattelsen af brandet.

En samplingskampagne som denne er relevant for et produkt som Stimorol Cool Candy, som henvender sig til alle forbrugersegmenter. Den primære målgruppe for produktet er dog mænd og kvinder mellem 18 og 35, en gruppe man ofte vil møde i den offentlige transport, og derfor også på banegårdene. Derudover er denne type produkt relativt simpelt og kræver ikke en længere forklaring eller salgstale, for at man som forbruger, vil kunne se anvendelsesgrundlaget i produktet. Det essentielle er derfor, at forbrugerne får øjnene op for det nye produkt, så de genkender og køber det, næste gang de ser det ved køen til kassen.

 

Kendt brand

Derudover er det også relevant, at Stimorol er et velkendt brand. Det er derfor et brand som forbrugerne allerede kender for tyggegummi af god kvalitet og med god smag. Det er et godt udgangspunkt for, at forbrugerne er positive overfor det nye produkt, samtidig med at de genkender navnet og allerede der forventer at få et stykke tyggegummi. Tyggegummi får de dog ikke, men i stedet et bolche, og bliver derfor overraskede og husker formentlig oplevelsen og produktet endnu tydeligere.

Der er altså potentielt store fordele ved en sampling kampagne som denne, men afhænger af produkttypen og brand.

 

 

Er du nysgerrig for at høre, om det måske kunne være den rigtige løsning for din produktlancering? Ring til vores key account manager, Morten Dueholm og få en snak om dine muligheder.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT:  Key Account Manager, Morten Dueholmen, tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.