In-store giver de bedste resultater, hvis du skal sælge noget med det samme

Med en veludført in-store kampagne, kan du ikke bare mange doble salget i kampagneugerne, men også vænne forbrugerne til at købe dit produkt i butikkerne.
Læs mere

In-store events er en af de mest brugte kampagneformer, når det gælder om at øge salget i butikkerne. Årsagen til dette er naturligvis at det en veludført in-store event kan mangedoble salget. Mange forbrugere har ikke besluttet hvilket produkt de skal købe og kan derfor hjælpes på vej, med den rette rådgivning i butikken.

Alle kunde- og forbrugerforhold starter et sted. Der er en højere barriere for en forbruger for at købe et produkt, som hun aldrig har prøvet før i forhold til produkter, som hun har tillid til og kender kvaliteten af. Med in-store sampling kan man således sige, at den barriere bliver nedbrudt fordi forbrugeren får lov til at smage/prøve et produkt og på den måde er sikker på, at hun ikke køber katten i sækken. Det betyder, at in-store sampling gør det svære førstegangskøb en hel del nemmere – i hvert fald hvis der står en dygtig promoter og taler med forbrugeren.

Vi går meget højt op i at salgstræne vores promotere, så de leverer de bedst mulige resultater, når de er ude på opgaver. På Promoters Academy giver vi dem alle de redskaber, de har brug for for at løfte opgaven. På modul 1, som er obligatorisk for alle nye promotere, underviser vi i grundlæggende kommunikation og salg. Det giver promoterne en god basisviden om de to vigtige emner og de bliver bl.a. præsenteret for AIDA-modellen, som de lærer at bruge aktivt. Derudover lærer de om kropssprog og får alle de praktiske informationer, de skal bruge for at den første opgave kommer til at gå rigtig godt. Modul 2 på vores Academy fokuserer i højere grad på salg. Her handler det om forbrugertyper, behovsafdækning og målrettet argumentation. Som kunde har du mulighed for at booke vores promotere efter deres certificering alt efter, hvor vigtigt salg er på netop din kampagne.

Specialtilrettelagt forløb

Nogle af vores større kunder anvender produkttræning ud over salgstræningen. Specielt når vi taler om produktdemonstrationer giver det mening at tilføje dette element, hvor promoterne bliver trænet i det konkrete produkt inden aktiviteten.

På alle vores kampagner udsender vi manualer til vores promotere inden de skal ud på opgave. Det gør, at de ved alt, hvad de har behov for. Derudover ringer vi altid til hver enkelt promoter inden en opgave for at sikre, at alt information er forstået korrekt og at de har forberedt gode hv-spørgsmål og salgsafslutninger. Opkaldet giver også  promoterne mulighed for at stille spørgsmål til både produkt og opgave.

Alt skal gå op i en højere enhed

For at få det maksimale udbytte af enhver aktivitet, skal alt gå op i en højere enhed, for der er rigtig mange faktorer, som spiller en rolle i forbindelse med salg. Det hjælper f.eks. ikke meget at have en dygtig sælger, hvis hun står et sted, hvor målgruppen ikke er tilstede. På samme måde hjælper det ikke noget at have en dygtig sælger på det rette sted, hvis der ikke er indkøbt den rette mængde produkter til at sælge af. Derfor anbefaler vi, at du tager en snak med en af vores dygtige key account managers, så du får den bedste rådgivning med på vejen.

Cases